piątek, 6 stycznia 2017

Ninja Shadow+ Recenzja/Opis

Dziś chciałabym przedstawić wam jedną z nowszych gier od Shall we Date, mianowicie "Ninja Shadow+"
Jest to 17 darmowa gra od tej firmy, jest także jedną z 8 gier z Shall we dostępnych na FB, a także jest to druga gra utrzymana w nowym systemie.

INFORMACJE
Tytuł: Pełna nazwa to Shall we Date: Ninja Shadow+
Gdzie Shall we Date jest to nazwa gier otome od grupy NTT Solmare Corporation.
Ninja Shadow jest tytułem konkretnej gierki, a plusik oznacza iż jest ona darmowa.
Platforma: Specjalizacją grupy NTT są smartphony, więc wszystkie gierki z Shall we są dostępne na komórki, a także na wszystko inne co ma system operacyjny android, lub też na produkty Apple. Jednakże od około roku można się cieszyć grami z Shall we także na FB. Ninja Shadow jest tam także dostępne.
Zasięg: Gra dostępna jest w wersji angielskojęzycznej, choć w przypadku aplikacji na androida dostępna także w języku japońskim.
Typ: Jest to gra typowo datingowa, utrzymana w konwencji japońskiej, czyli takiej iż po przebytym wstępie (który zazwyczaj połączony jest z samouczkiem i gdzie są przedstawione wszystkie, lub początkowe postacie) wybierasz jedną z dostępnych towarzyszy, by poprzez swoje wybory przebyć z ta konkretną osobą aż do konkretnego końca. Następnie wracasz i możesz wybrać albo inną postać albo zagrać tak samo, modyfikując swoje odpowiedzi tak, by wyszło inne zakończenie. Pełne zaliczenie danej ścieżki z postacią jest jak się ma wszystkie zakończenia. Jako gra datingowa opiera się mocno na VN(Visual Novel) i na dialogach. W tej konkretnej grze z reguły 1-2 dialogi z wyborem następują, po których dostajemy odpowiednią ilość punktów. Zawsze za najlepszy wybór dostaniemy 7 punktów. Czasem mamy do wyboru 2 odpowiedzi, a czasem 3. Więc niekiedy jest to wybór między 0 a 7, a czasem miedzy 0, 2 a 7.
Jak już pisałam jest to gra darmowa (plusik), więc wszystkie opcje sa daromowe, oczywiście, jak ktoś chce może kupić "ekskluzywne" przedmioty które umożliwiają odblokowanie "premium story" z ilustracją i prezentem, jednakże w tym nowym systemie, nawet nie płacąc nic (z normalnych pieniędzy) można zakupić potrzebne "ekskluzywne" przedmioty.
Ilość postaci: 6+
Ilość Odcinków: 12+Zakończenie
Czas: Czas który jest potrzebny na przegranie jednego zakończenia jest zależny od tego jak często się gra i czy się chce inwestować prawdziwe pieniądze. Otóż w ciągu jednego dnia dostajemy około 5-6 biletów(co 4 godziny nam się odradza jeden bilecik, ale maksymalna ilość bilecików które dostajemy w ten sposób to 5, one mają kolor niebieski), którymi "płacimy" za rozdziały. 1rozdział=1 bilet. Średnio 1 odcinek ma 8-10 rozdziałów. Czyli dla oszczędnych są potrzebne 24 dni plus jeden dzień na przejście zakończenia.
Oczywiście jest jeszcze opcja iż można kupić pakiet biletów (które mają kolor czerwony, ale są takie same jak niebieskie, jedyna różnica jest taka iż ich można mieć nieograniczoną ilość), lecz koszt 1 czerwonego biletu wynosi $1.
Grafika: Nie jest jakoś wybitna, ale postacie są dopracowane, dużo teł.
Dźwięk: Wersja instrumentalna, przyjemny, nastrojowy (muzyczka która kojarzy się z Japonią)
System: Panel utrzymany w pozycji poziomej, tylko jeden poziom "pokoju" naszej postaci.


ROZGRYWKA

Fabuła: W tej grze wcielamy się w postać młodej kobiety ninja, która ma brata bliźniaka będącego szefem klanu ninja z ich wioski. Jednakże problemy jakie mają zmuszają ich aby podjąć współpracę z grupą ninja z Nagasaki. Nasza postać i jej brat wyruszają do rzeczonego miasta, lecz po drodze zachodzą do wioski, która została napadnięta. Bliźniak bohaterki rusza na pomoc i ginie. Dziewczyna od tego czasu, by wypełnić zobowiązania przebiera się za brata i ścina włosy. Do Nagasaki dociera, podając się za brata zostaje wcielona w oddział tamtejszych ninja. Jednakże jako nietutejszy, musi przejść czas próby nad którym czuwałby instruktor, który w razie problemów pomoże. Jako iż nasz nowy szef jest wspaniałomyślny, nasza bohaterka może sama wybrać instruktora.(Na razie dostępnych jest 5 z 7 początkowych ninja plus "dziennikarz" który nie należy do ninja)Każdy z bohaterów jest inny i ma własną tajemnicę, a nasza postać przeżywa z każdym z nich dość osobliwą historię, która dąży do pomszczenia brata i odnalezienia szczęścia poprzez uszczęśliwienie drugiej osoby która niesie na swych barkach oryginalny i ciężki los.

Gra: Po przejściu wstępu który ma 10 rozdziałów, gdzie poznajemy losy naszej bohaterki aż do czasu trudnego wyboru, następuje czas gdzie musimy wskazać osobę z którą chcemy mieć dalszy ciąg historii.
Na razie jest to 6 postaci:
-Asagi (kapłan shinto)

-Ukyo ( naczelnik policji w Nagasaki)

-Eduard (tłumacz dla Holenderskiego domu kupieckiego)

-Yuzuki (syn właściciela domu handlowego z zagranicznymi towarami)

-Ritsu (Dziennikarz)

-Kagura (Pracownik Meiko Salon, podopieczny Makoto (który jest szefem ninja).

Oprócz tych postaci od początku znane są:
-Makoto Nakagawa (Głowa klanu ninja z Nagasaki, właściciel Meiko Salonu, malarz)
- Subaru (Prowadzi dojo)
-Toru Nakagawa (brat Makoto, ochroniarz Saburo)
-Saburo Seutsugu (szef największej braci kupieckiej w Nagasaki)
-Haru (kelnerka z miejscowego baru)
(Pojawiają się też postacie z innej gry od Shall we date, a mianowicie z Ninja Assasin+)
Niezależnie jaką postać wybierzemy, mamy przed sobą 12 odcinków (każdy po 8-10 rozdziałów, gdzie 1-2 rozdziały są z wyborem i to tutaj decydujemy poprzez nasze odpowiedzi jakie zakończenie do nas trafi).
W nich to poznajemy bliżej osobę którą wybraliśmy, zgłębiamy jej przeszłość i zostajemy powiernikami tajemnicy (choć czasem nasz rozmówca nie do końca chce/chciał nas wgłębiać we własne problemy ;) ). Równocześnie próbujemy dokonać zemsty oraz utrzymać nasz sekret w tajemnicy.


Oprócz dialogów z wyborem, w czasie grania pojawiają się nam jeszcze checkpointy, które mają na celu sprawdzenie czy mamy wystarczający skill point albo czy mamy potrzebny przedmiot. Przedmioty możemy kupić za koban lub jadeity. Przedmioty premium możemy kupić wyłącznie za jadeity.

Jak je zdobyć? Otóż codziennie po zalogowaniu dostajemy jakiś bonusik: koban, jadeit, czasem herbatkę która daje nam energii, czasem szafę, która dodaje nam jedno wolne miejsce do naszej własnej garderoby.  Oprócz tego złoto, jak i skill pointy możemy zdobyć w mini grze, która polega na wybraniu obiektu, wystawieniu na "sprzedaż" i kliknięciu na klienta by odebrać zapłatę i skill pointy. Wysokość naszego zarobku zależna jest od ważności klienta (S jest najważniejszy) i od ekskluzywności przedmiotu (najlepsze zużywają dużo energii, jednak ją możemy odnowić, wypijając herbatkę). Jako iż skill pointy pozwalają nam przejść dalej, jednak w przypadku przedmiotu mamy wybór (zależny od wybranego i kupionego przez nas przedmiotu) między normalnym dialogiem a dialogiem premium.

Dialog premium posiada ilustrację, z reguły jest bardziej romantyczny i na końcu dostajemy prezent w postaci fryzury, stroju czy gadżetu, a także jest za darmo (nie płacimy biletu) i dialog zapisywany jest w albumie, więc potem możemy do niego wrócić i sobie jeszcze raz go przejść, bez przymusu powtarzania całej historii. Przy pokonywaniu checkpointu z przedmiotem należy też pamiętać aby tą rzecz ubrać (lub  uwzględnić w wystroju), dopiero wtedy jesteśmy w stanie przejść pomyśle ten test.
Po zaliczeniu wszystkich checkpointów i rozdziałów, jesteśmy w końcu przy wyborze zakończenia. Mamy możliwość wyboru Sweet Ending lub Normal Ending. Każde z zakończeń daje prezenty i ilu, jednakże jakoś prezentów jest lepsza w wypadku sweet, za to zakończenie dostajemy: 5 biletów, 25 jadeitów, 200 punktów energii (herbata), oraz stroje dla niego i bohaterki. Za normalny dostajemy tyle samo biletów, ale już tylko 10 jadeitów, 100 punktów energii, tło i tylko 1 strój dla naszej postaci ( :( ). Za przegranie obu zakończeń dostajemy specjalne ilu ;). A co jeśli nie udało się nam i wychodzi iż musimy podjąć normalne zakończenie? Wtedy możemy sobie podwyższyć lovo używając jadeitów.
Tak wstępnie wygląda główna rozrywka, lecz to nie jest wszystko. Są jeszcze eventy, bonusy,  gacha no i garderoba naszej postaci.
Eventy są cykliczne, z reguły trwają miesiąc. Na razie pojawiły się 2 typy eventów:

-Event związany ze zbieraniem słodyczy (nie, nie ogranicza się tylko do okresu halloween), gdzie za daną aktywność dostajesz daną ilość cukierków, które możesz potem "oddać" i dostać fanty (ubrania, ilustracje, historię, jadeity, złoto, szafy, herbatę). Czasem te eventy są rozszerzone o dodatkową historię, którą można przejść w trakcie trwania eventu.
-Tak zwane spin off story, czyli darmowe historie, za które nie płacimy biletami, ale są namolne checkpointy... Tutaj jest to połączone z "pokazem mody", czyli trzeba ubrać swoją postać by miała jak najwięcej punktów zdanego typu. Za to się zdobywa skille do eventowych checkpointów.

Dalej są bonusy, z reguły związane z wprowadzeniem nowej postaci do gry, wtedy to za przebyte rozdziały dostaje się fanty, a za zakończenie dodatkowy prezent. Czasem takim bonusem są itemki jakie można dostać gdy zostaje wprowadzona nowa gra lub postać do jakiejś gry...wtedy za granie w obie można dostać prezenty na obu kontach. Jednakże od kiedy jest nowy system i coraz więcej gier z Shall we jest na FB to ograniczyli ten bonus tylko do aplikacji na androidy i  apple. Kolejny bonus jest związany z problemami wewnętrznymi gry (np. jak serwer się zawiesi) wtedy dają jakiś prezencik, z reguły bilecik, czy herbatkę.
Mamy też Gachy, czyli taką maszynę gdzie wrzuca się pieniążek i wylatuje kulka , która skrywa skarb. W grze istnieją 3 rodzaje. Ninja, Koban (która ma 1 losowanie na dzień za free) i Eventowa (czasowa).
Ninja, jest to gacha gdzie możemy wylosować ciuszki za jadeity. Choć mamy też szansę zagrać w nią za darmo, po raz pierwszy gdy wybierzemy daną postać, potem gdy nasza znajomość posuwa się naprzód (lovometr) i gdy przechodzimy kolejne "etapy wtajemniczenia" ;p. Kolejna jest Koban, czyli możliwość zagrania za złote monety (koban), jednakże raz dziennie możemy za darmo zgarnąć kulkę, tutaj możemy zgarnąć ciuszek, albo jadeity, albo herbatkę, czasem szafę. Eventowa gacha, jest dostępna czasowo i jest za jadeity, jednak pierwszą grę mamy za free. Tam można wylosować szafę, historię i ciuszki.

Ostatnią częścią opisu gry jest nasza garderoba, miejsce gdzie możemy zindywidualizować naszą bohaterkę i upodobnić do nas. jest to pokój, który(przy pomocy tła) możemy zmienić w dowolne miejsce w Nagasaki. Jest tam nasza bohaterka, której możemy zmienić kolor włosów, skóry, oczu, typ fryzury, kształt oczu, czy brwi i dowolnie przebierać. Także możemy doprawić jej chłopaka i go ubrać, tak jak chcemy... czy to będzie Eduard w kimonie czy Ukyo w stroju europejskim. Niestety nasza garderoba ma ograniczona pojemność, na ratunek przychodzą nam szafy (czy tutaj raczej kufry), które są wstanie nam powiększyć przestrzeń. Dostajemy je podczas eventów, jako bonusy, możemy je też kupić za materialne pieniądze. Jest jeszcze jedna opcja, a mianowicie, można sprzedać przedmioty które nam się nie podobają i tak zrobić miejsce w garderobie.
Ocena: Pomysł jest fajny, fabuła też, najmocniejszym punktem tej gry są postacie, które są ciekawe. Plusem jest też możliwość odsprzedania niechcianych ubrań walających się po garderobie i zajmujących miejsce. Jednakże grafika nie jest wybitna, a ten nowy system na którym oparta jest gra jest nieprzejrzysty (lekko  chaotyczny) najwięcej problemów można mieć z przejściem przedmiotowych checkpointów.
4/6
-----------------------------------------------------------------------------------------------
A czy Wy gracie/graliście w tą grę? Jakie są wasze odczucia?







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz